Vinsten framför allt
Carema ägs av ett riskkapitalbolag. Liksom Attendo, Capio, Academedia och en rad andra vård- och skolkoncerner. Men vad är egentligen ett riskkapitalbolag? Vad vill de med välfärden? Och hur lyckas de tjäna storkovan på skattepengar och samtidigt undvika skatt?
